خسروی:آمریکایی‌ها قدر فرصت به وجود آمده را بدانند
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛ خسروی به تشریح نتایج و روند مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 پرداخت و اظهار کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها این فرصت به وجود آمده را باید قدر بدانند.
وی در پاسخ پرسشی پیرامون دورنمای این مذاکرات گفت: باز هم باید منتظر بمانیم، فکر می کنم که آمریکایی‌ها و غربی‌ها این فرصت به وجود آمده را باید قدر بدانند، معلوم نیست که این شرایط همیشگی باشد و آنها باید با شرایط جدیدی که در ایران بوجود آمده حسن نیت خود را نشان بدهند و الا این شرایط شاید خیلی ادامه پیدا نکند و باطن آمریکایی‌ها برای همه مردم دنیا مشخص شود.
وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که با آمریکایی‌ها اتمام حجت شود اظهار کرد: ما در اوج قدرت و در شرایطی که فناوری پیچیده هسته‌ای توسط خود فرزندان ایرانی، بومی‌سازی شده پای میز مذاکره نشسته و صحبت‌های آنها را نیز می‌شنویم تا سوالات و نگرانی های آنها در خصوص مسائل هسته‌ای را پاسخ دهیم.
وی اضافه کرد: ما دنبال این هستیم که در این اتمام حجت، حرف‌های آنها را بشنویم و به نوعی ببینیم که برنامه آنها در این پرونده چیست؟ وگرنه مسیر ما مشخص است، مسیر ما، مسیری است که شهدا برای ما مشخص کردند، ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم چون نیازی به آن نداریم ولی از حق ملتمان در خصوص استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم.
وی در پاسخ به این پرسش که خانم اشتون در مصاحبه پایانی بعد از مذاکرات ژنو گفته که پیشنهاد ایران در این مذاکرات کامل‌ترین پیشنهادی بود که تا کنون ارائه شده است و از این پس مبنای مذاکرات خواهد بود آیا در صحبت خانم اشتون نشانه‌هایی از چرخش سیاست های غربی ها دیده می شود؟ افزود: بله، به نظر می رسد آنها هم نوعی نرمش به خرج داده‌اند، مبنای پیشنهاد ایران فتوای مقام معظم رهبری است و اینکه ایران اساسا مخالف سلاح هسته ای است و به دنبال آن نیست و به دیگران هم اجازه این کار را نخواهد داد.
وی گفت: بحث بومی‌سازی فناوری هسته ای دیگر اتفاق افتاده و دانشمندان جوان ایرانی کار خود را دارند انجام می دهند، اما در مجموع باید باز هم منتظر این بمانیم که عکس العمل آمریکایی‌ها به نوعی مشخص شود و اینکه آیا باز هم تحت نفوذ صهیونیست ها قرار می گیرند یا خیر.
خسروی با اشاره به مواضع پیشین جان کری در خصوص امضای پروتکل الحاقی، خاطرنشان کرد: من این صحبت‌ها را بیهوده می‌دانم، ابتدا باید کل منطقه بویژه آنهایی که حتی تعهدات اولیه آژانس بین المللی اتمی را قبول نکردند و الان سالیانه حداقل 10 الی 12 بمب هسته‌ای می سازند آن را امضاء کنند.
وی گفت: در حال حاضر این پرسش مطرح است که چرا آنها آزادند و در مسیر خود حرکت می کنند ولی ما که خواستار انرژی صلح آمیز هسته‌ای هستیم و در مسیر خودمان پیش می رویم باید این پروتکل را امضاء کنیم؟ من امضای این پروتکل را توسط ایران به صلاح نمی دانم و به نظر می‌رسد اگر قرار است پروتکلی امضاء شود ابتدا باید آنهایی که در حال حاضر سلاح های کشتار جمعی و هسته ای در منطقه دارند مثل رژیم اشغالگر قدس آن را امضاء کنند.
با اشاره به ورود مجلس شورای اسلامی به بحث هسته ای، گفت: در هر صورت یک بخشی از تواقفات در حوزه های بین الملل جزو اختیارات مجلس است و مطمئنا مجلس و نمایندگان هم همه جزئیات این مذاکرات را با حساسیت ویژه دنبال می کنند.
وی با اشاره به بحث کاهش درصد غنی‌سازی ایران به پنج درصد در قبال کاهش بخشی از تحریم‌ها و مواضع احتمالی کشورمان افزود: ما تا این مقدار از غنی سازی را انجام داده و از آن عبور کرده‌ایم، دستاوردهای نخبگان جوان و دانشمندان شهیدمان که قابل مذاکره نیست، این مقدار از غنی‌سازی که ما انجام داده‌ایم برای راه اندازی نیروگاه هایمان مورد نیاز بود ولی برای کشتی‌های خودمان نیاز به غنی سازی اورانیوم با درصد بالاتر داریم تا 60 درصد.
اگر غرب این میزان اورانیوم غنی شده را در اختیار ما قرار دهد که تا بحال به ظاهر این جدیت را نداشته ما اصرار و عجله ای برای غنی سازی با درصد بالاتر نداریم ولی در غیر این صورت ما این کار را هم به دست متخصصان خودمان انجام می دهیم.
به گزارش خبرگزاری ایسنا،‌ وی در پاسخ به سوالی پیرامون آینده روابط مجدد ایران و انگلیس به ایسنا گفت: ایران به دنبال قطع روابط نبوده، به هر حال منافع کشور ما ایجاب می کرد که با توجه به سوابق انگلیس در جریان فتنه 88 و پس از آن، سطح روابطمان با این کشور کاهش یابد ولی آنها روابط را قطع کردند و آنها بودند که با ملت ما قهر کردند و ما هم دنبال این نبوده و نیستیم که به دنبال آنها برویم اگر آنها مایلند که برگردند، شرایطشان قابل بررسی است





تاریخ: یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 388
بازدید کل : 110127
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت